JK įsikūrusi švarių technologijų grupė „Altilium“ paskelbė apie naują partnerystę su Vokietijos chemijos įmonės HELM JK dukterine įmone LevertonHELM, siekdama sukurti tvarią vietinę ličio tiekimo grandinę JK.
Sujungus „Altilium“ patirtį atgaunant akumuliatorių medžiagas iš panaudotų baterijų su „LevertonHELM“ ličio gamybos galimybėmis, partneryste siekiama sumažinti JK priklausomybę nuo importuotų žaliavų.
Pagal susitarimo memorandumo sąlygas LevertonHELM iš pradžių kvalifikuos techninės klasės ličio karbonatą, gautą iš nebenaudojamų elektromobilių baterijų ir gamybos laužo „Altilium“ perdirbimo gamyklose Devone. Tikimasi, kad dėl to JK bus sudaryti perdirbto ličio tiekimo ir rinkliavų susitarimai.
Neseniai atidarytas „Altilium“ ACT2 perdirbimo įrenginys Plimute gali atgauti ličio ir kitų baterijų metalų iš 300 kg juodosios masės atliekų (tai atitinka vieną EV bateriją) per dieną, naudojant patentuotą „EcoCathode“ procesą. Be katodinių aktyviųjų medžiagų (CAM) gamybos automobilių klientų kvalifikacijai, gamykloje bus gaminami dideli ličio kiekiai, tinkami vėl patekti į Didžiosios Britanijos tiekimo grandinę.
„Altilium“ teigia, kad ne tik stiprinama vietinė ličio tiekimo grandinė, bet ir jo perdirbimo procesas sumažina ličio gamybos anglies pėdsaką ir leis baterijų gamintojams laikytis naujų ES baterijų reglamentų. Nuo 2031 m. naujose EV baterijose ES turi būti ne mažiau kaip 6 % perdirbto ličio, o iki 2036 m. šis kiekis padidės iki 12 %.
„Tai puiki galimybė paremti JK pastangas užtikrinti tokį svarbų mineralą energijos perėjimui“, – sakė Stefanas Berneris Beltranas, „Altilium“ vyriausiasis inžinierius ir ličio žaliavų vadovas. „Dirbdami kartu kurdami alternatyvias technologijas, galime atlaisvinti didžiausią vertę iš vietinės miesto kasybos, siekdami ekologiškesnių ir efektyvesnių rafinavimo procesų.
Šaltinis: Baterija