Grožis kažkada buvo apibrėžtas taip: „Visų dalių sureguliavimas proporcingai, kad nebūtų galima nei pridėti, nei atimti, nei keisti nepažeidžiant visumos harmonijos“.
Šie žodžiai, parašyti Renesanso poeto Leono Battista Alberti, gyvenusio 400 metų iki motorinės transporto priemonės išradimo, puikiai apibūdina Ferrari 206 S Dino Spyder esmę. Per Stūmokliniai kasmetiniame Bicester Heritage renginyje, pagaliau turėjau galimybę pamatyti šį automobilį asmeniškai.
Kadaise buvusių Karališkųjų oro pajėgų gvardijos namų fone 206 S buvo elegantiškai demonstruojamas tarp kitų ikoninių Ferrari. Girardo & Co., vienas didžiausių JK klasikinių automobilių pardavėjų ir dabartinis 206 S saugotojas, pasiūlė pažvelgti į įspūdingą jų inventorių.
Žvelgiant iš tolo, 206 S galite supainioti su Ferrari P330, tačiau artėjant jo mažesnis, lengvesnis rėmas – daugiau nei 200 kg mažesnis nei jo brolis – išryškėja. Abu modeliai kilę iš žinomų Carrozzeria Sports Cars dirbtuvių ir dažnai vadinami Drogo kėbulo automobiliais, pavadintais Piero Drogo, dizaino namų įkūrėjo, vardu.
1960-aisiais prasidėjo pažangios aerodinamikos ir technologijų era. Nebebuvo viskas susiję su lygiais, paprastais profiliais ir aukštais, stipininiais ratais, o 206 S yra šios evoliucijos įrodymas. Jis demonstruoja grakščiai sklandų dizainą su kėbulu, kuris tarsi apgaubia važiuoklę kaip šilkinis chalatas, su keliomis tiesiomis linijomis.
Kuo ilgiau įsisavinsite, tuo subtilesnės detalės išryškės. Raukšlė palei priekinius sparnus lieka paslėpta nuo kai kurių kampų, tačiau smarkiai iškirpta nuo kitų, sklandžiai smailėjanti į kėbulo liniją, o tai nesukeldama galinių arkų.
Tarp savo bendraamžių 206 S yra labai geidžiamas. Buvo pastatyta tik 18, iš jų tik 13 buvo Spyder formos. Tik dviejuose iš jų buvo aukščiausios specifikacijos variklis: Formulės 1 sukurtas Tipo 233 S V6.
Variklio mechaninis brutalumas prieštarauja kėbului, pabrėžiant funkciją, o ne estetiką. Šeši įsiurbimo kaminai traukia orą per tinkleles denio dangtyje ir sukuria orą neįtikėtinas garso takelis.
Norėdami pajusti šio garso skonį, žiūrėkite Girardo & Co išleistą vaizdo įrašą – būtinai padidinkite garsumą!
270 arklio galių turintis 206 S gali pasigirti įspūdingu galios ir svorio santykiu, jam reikia tik 650 kg (1 433 svarų) ir vairuotojo.
Jo spartietiškas interjeras dar labiau padeda sumažinti svorį, jame yra minimalistinis prietaisų skydelis, kuriame dominuoja ryškus centrinis tachometras. Išskyrus dvi sėdynes su žemu atlošu, padalytą iš atviros pavarų jungties ir vartų pavarų perjungimo svirties, mažai kas dalijasi kompaktiška kabina.
1967 m. FIA pasaulio sportinių automobilių čempionate konkuruojantis 206 S lenktyniavo žemesnių nei 2000 kub. cm klasėje kartu su P330/4. Nors ištvermės lenktynėse sėkmė buvo nedidelė, 206 S pasižymėjo Europos įkalnėse, kur jo lengva konstrukcija, vikrus valdymas ir stipri galia pasirodė esąs tinkamas derinys.
Laikui bėgant automobiliai tampa didesni ir dažnai ryškesni. Stilius pasikeitė link kampinio dizaino, raukšlių ir paviršių, kurių sanglauda visame gaminyje yra maža. Saugos taisyklės tikrai suvaidino didelį vaidmenį, tačiau ar tokios įmonės kaip „Mazda“ vis dar gali gaminti MX-5, galbūt laikas savęs paklausti: „Kur mes suklydome?”
Chaydon Ford
Instagram: chaycore