2010-ųjų pradžioje „Tesla“ išmušė keletą plytų iš prekybos tinklo sienos, skiriančios automobilių gamintojus nuo vartotojų JAV rinkoje. Ar ta siena kada nors greitai sugrius?
Prekybos modelis, kai laisvalaikiui pritaikyti pardavėjai šoka aukšto kamuolio ir žemo kamuolio šokį „pažiūrėkime, ką galime padaryti“, buvo anachronizmas, nes vartotojai įprato pirkti prekes internetu. Daugumos nuomone, platintojai yra pagrindinė kliūtis diegti elektromobilius – dauguma pardavėjų už Kalifornijos ribų lieka neinformuoti apie elektromobilius, nepaisant Chargeway ir kitų vykdomų švietimo programų, o prekybos centrai ir toliau aktyviai kovoja prieš EV politiką.
Dabar Scout Motors, Volkswagen grupės prekės ženklas, gaminantis tvirtas, visureigius elektrifikuotas transporto priemones, paskelbė apie planus parduoti savo sunkvežimius tiesiogiai vartotojams, kai jie pasirodys 2027 m., su skaidria kainodara, internetiniais užsakymais ir įmonei priklausančiomis parduotuvėmis. Prekiautojų grupės jau organizuoja teisinius iššūkius.




Nuotraukos Johno Voelckerio
„InsideEVs“ atstovas Mackas Hoganas rašo, kad „Volkswagen“ pardavėjai „pyksta“, kad „Scout“ planuoja juos išbraukti iš vaizdo, ir tvirtina, kad jie jau seniai norėjo, kad VW pasiūlytų tokio tipo transporto priemones JAV rinkoje (greičiausiai be elektrinių jėgos pavarų). „Tiesiog parodyti šias naujas transporto priemones, kurios būtų labai gražiai tilpusios į VW portfelį, tai tarsi įtrinti druską į žaizdą“, – „Automotive News“ sakė Nacionalinės automobilių pardavėjų asociacijos generalinis direktorius Mike’as Stantonas.
Kalifornijos prekiautojai planuoja pareikšti ieškinį, teigdami, kad Scout konkuruoja su VW pardavėjais, o tai yra mirtina nuodėmė pagal valstijos franšizės įstatymus. Scout tvirtina, kad tai kita įmonė nei VW. (Hmmm… ar tai gali būti priežastis, dėl kurios senieji automobilių gamintojai steigia naujas dukterines įmones savo elektromobiliams parduoti?)
Skautų vadovai tiki, kad jiems pavyks išvengti teisinių iššūkių. „Esame labai įsitikinę, kad laimėsime“, – „InsideEVs“ sakė „Scout Motors“ augimo viceprezidentas Cody Thackeris. „Manome, kad turime teisingą poziciją, ir niekada nėra bloga vieta pasisakyti už vartotojų pasirinkimą ir vartotojų laisvę perkant automobilį.
DAUGIAU: „Scout Motors“ pristato EV Terra sunkvežimį, „Traveler“ visureigių koncepcijas, įskaitant kombainų asortimento išplėtimą
Automobilių prekiautojų grupių teiginiai yra „to, ko galima tikėtis iš lobistinės organizacijos“, – pridūrė Thackeris. „To galima tikėtis iš prekybos asociacijos. Mes netikime, kad teiginiai yra pagrįsti.
„Man nekyla abejonių, kad jei galime pasiūlyti skaidrų, sklandų, greitą ir tikrai malonų pirkimo procesą, tai mes ir darome“, – „InsideEVs“ sakė Scout generalinis direktorius Scottas Keoghas. „Manau, kad šiuos dalykus turėtų nuspręsti Amerikos vartotojas, o įmonės turėtų kurti naujoves ir konkuruoti. Aš leisiu rinkai kalbėti“.
Tikriausiai per daugelį metų teisinės kovos bus kovojamos kiekviena valstybė narė (kaip yra Teslos tebesitęsiančios sagos atveju), ir ponas Hoganas pažymi, kad Scout nebūtinai turi laimėti kiekvienoje valstijoje. Rivianas ir Tesla apeina vietinius draudimus tiesiog sutvarkydami pardavimo dokumentus vienoje valstijoje, o pristatydami transporto priemonę kitoje. Paslaugų centrų steigimas yra sudėtingesnis reikalas, tačiau ponas Thackeris mano, kad Scout sugebės su tuo susitvarkyti. „Per penkerius metus nuo mūsų paleidimo turėsime 100 stogų Jungtinėse Valstijose ir Kanadoje“, – sakė jis. „Visos šios vietos bus per daug indeksuojamos paslaugų infrastruktūroje.
Šaltinis: InsideEVs
