Įsivaizduokite, kad naktį sėdite šaltame, tyliame miške.
Tau šalta, drėgna ir apgailėtina, ir tu ne vienas – visi aplinkiniai jaučiasi taip pat. Tada iš niekur tolumoje nušvito šviesos blyksnis, po kurio neabejotinas „Ford“ dviejų kamerų variklio kaukimas, aidėjęs per medžius. Priekyje esantį kelią apšviečia priekiniai žibintai, iš viso šeši, įskaitant keturis didžiulius pagalbinius žibintus. Nesuprasdami, pro jus šonu praskrieja „Ford Escort“ ralio automobilis, nuo galinių padangų purškiant žvyrą.
Kaip tai gali tapti dar įdomiau? Įsivaizduokite, jei už vairo sėdėtų jūsų tėtis – kaip ir Danieliui Zettervaliui iš Švedijos, kai jis buvo mažas berniukas.
„Mano tėtis yra mano didžiausia įtaka“ Danielis sako. „Jis pradėjo dirbti „Ford“ mechaniku būdamas 16 metų. Nuo mažens jis lenktyniavo su kartingais ir pradėjo sportuoti vos tik gavęs licenciją.
Atsižvelgdamas į tai, neįsivaizduoju, kad Danielis kada nors nuklystų nuo Fordo. Lojalumas prekės ženklui yra gilus, ypač perduodamas iš kartos į kartą. Jei Danielis kada nors būtų pasirodęs namuose su Opeliu, įtariu, kad jam galėjo mandagiai parodyti duris.
Žinoma, „Mk1 Escort“ turi legendinį statusą, kuris seniai buvo ankstesnis nei Brianas O’Connoras, peršokęs tiltą kelis šimtus metrų ore. Istoriniai laimėjimai Airijos trasoje, Londonas – Meksika ir keli RAC raliai, kuklus „Ford“ turėjo būti sėkmingas Europoje.
„Mano tėtis pradėjo dirbti Mk1 Escorts, o tada, kai atvyko Mk2, jų atsikratė. Danielis prisimena, kad jo tėvas „Pradėjo kirviu kapoti saugomus Mk1! Beprotiška turint galvoje, ko jie šiandien verti.
Nors manau, kad „Escorts“ pjaustymas vyksta šeimoje, jei pažvelgsite į Danielio automobilio kėbulą. Mk1 apvalkalas buvo labai modifikuotas, su tam tikru laikotarpiu atitinkančiomis „burbulo“ arkomis, pagamintomis iš pritaikytų formų.
„Mes atsikratėme maždaug 70% originalaus surūdijusio metalo ir suvirinome 6 taškų ritininį narvą, taip pat sustiprinome važiuoklę.” Danielis paaiškina. „Arkos ir galinio ketvirčio plokštės yra stiklo pluošto, kaip ir variklio dangtis, kol jis nenutrūko viduryje, važiuojant 200 km/h greičiu tiesiai Mantorp parke!
Kaip ir šios eros lenktyniniams automobiliams, buvo pašalinti chromuoti buferiai, o priekyje pridėtas smakro spoileris, kad būtų mažiau pakeltos važiuojant greičiu – taip pat atrodo fantastiškai. Arkų viduje rasite 15 × 8 colių „Revolution Minilites“, supakuotus į 225/45R15 „Toyo Proxes R888R“ pusiau slydimus.
Šis Mk1, nudažytas „Porsche Olive Green“ spalva, man yra aukščiausios klasės „Ford“. Nors šiais laikais Mk2 gali sulaukti didžiausios meilės, Mk1 kokso buteliuko forma ir mažo raumeningo automobilio išvaizda su išsipūtusiomis ralio arkomis užima ypatingą vietą mano širdyje.
Interjeras taip pat yra meno kūrinys. Šalia FIA patvirtintų „Cobra“ sėdynių yra pilnas riedėjimo narvas, o analoginiai „Stack“ matuokliai buvo sumontuoti originaliame prietaisų skydelyje, kuris buvo suburtas ir modifikuotas.
„Sparco“ vairas, „Sparco“ diržai ir „Coolerworx“ pavarų perjungiklis leidžia Danieliui prisijungti prie vairavimo patirties. Šalmo dėžutė visada yra automobilyje, supakuota su būtiniausiais dalykais: šalmu, domofono ausinėmis ir vairavimo batais. Kaip Danielius sako, „Aš niekada nelenktyniu“.
O kalbant apie lenktynes, šis palydas gali nusileisti su geriausiais iš jų. Iš pradžių Mk1 buvo aprūpintas kukliu 1 300 kub. cm skersinio srauto varikliu, o dabar turi aukščiausią OEM+ atnaujinimą, skirtą klasikiniam Europos Fordui: legendiniam Cosworth YB. Iki 2,1 litro tūrio, su ZRP bloko vidinėmis detalėmis ir lenktynėms pritaikyta cilindro galvute, turbokompresorinis eilinis keturių stulpelių smūgis gerokai viršija savo svorį. DOHC 16 vožtuvų galvutės potencialas yra maksimaliai padidintas naudojant ENEM skirstomuosius velenus, o „Garrett GTX3067R turbo“ suteikia postūmį.
Sąranka iškvepia per pasirinktinę 3,5 colio turbo išmetimo sistemą ir „Big Apple“ galinį duslintuvą. Sureguliuotas naudojant MaxxECU Street variklio valdymo sistemą, variklis pasiekia 450 AG.
BMW Getrag 6 greičių pavarų dėžė, Quaife riboto slydimo diferencialas ir patvarūs pusiau plūduriuojančios Ford Atlas ašys su 4 jungčių komplektu ir vatų jungtimi užtikrina patikimą galios sumažinimą. Yra Bilstein priekiniai coioveriai ir GAZ galinės dalys, o stabdymo galią valdo Wilwood Superlite ir Dynalite apkabos su atskirais Dynalite rankinių stabdžių apkabomis gale.
Mėgstamiausia Danielio automobilio dalis? „Tai spalvų schema. Turėjau viziją, kaip ji turėtų atrodyti, o kai visos detalės susijungė, jos tiesiog puikiai tiko.
„Šis automobilis viską išgyveno“, jis juokiasi. „Važiuodamas pamečiau ratą, jis atsitrenkė, kai stovėjau prie garažo. Pirmąją bėgimo dieną variklio dangtis įtrūko. O paskutinę trasos dieną užsidegė variklis!
Deja, Danielius neseniai patyrė nelaimę. „Prieš kelias savaites mūsų garaže kilo didelis gaisras. Praradome septynis automobilius, įskaitant mūsų ralio automobilį ir kitus du mano projektus – Ford Sierra RS500 Cosworth ir Mk2 Escort su dideliu Zakspeed kėbulo komplektu.
Būčiau sugniuždytas, bet Danielis yra sutelkęs dėmesį į judėjimą į priekį ir Mk1 tobulinimą. Jam tai niekada nebuvo susiję tik su automobiliu; tai apie ryšį su tėvu.
„Šį palydą pradėjome kaip tėvo ir sūnaus projektą 2013 m., iš esmės siekdami, kad jis ir aš galėtume dvi ar tris naktis per savaitę praleisti garaže. Danielis prisimena. „Daug alaus ir geras pokalbis su vyresniais vaikinais“.
Nuo to, kaip vaikystėje stebėjo savo tėtį, lenktyniaujantį miške, iki kartu sukonstravo šį neįtikėtiną automobilį – iš visų širdžiai mielų istorijų, kuriomis pasidalinau, Danielis gali užimti karūną.
Mario Christou
Instagram: mcwpn, mariochristou.world
mariochristou.pasaulis
Fotografavo Alenas Haseta
Instagram: hazetaa