Skandinaviškų automobilių entuziastams spalis paprastai signalizuoja tris dalykus: laikas atidėti vasaros pasivažinėjimus, kol po šešių mėnesių keliai vėl bus švarūs, SEMA aprėpties laukimas ir, svarbiausia, Oslo automobilių paroda.
Šis kasmetinis renginys, vykstantis konferencijų centre Nova Spektrum Lillestrøm mieste, Norvegijoje, pristato geriausius Skandinavijos automobilius prieš prasidedant ilgai žiemai.
Laukiu šio pasirodymo dėl kelių priežasčių. Nors Oslo automobilių parodoje yra mažesnė nei „Elmia Custom Car Show“ Švedijoje, ji nuolat pasižymi nuostabiomis transporto priemonėmis. Štai mano mėgstamiausi iš šių metų parodos…
Viktoro Mårtenssono 1999 m. Honda Civic EJ9
Pradėkime nuo pažįstamo veido. Ilgamečiai „Speedhunters“ skaitytojai gali prisiminti Viktoro Mårtenssono internetą laužantį kūrinį nuo 2013 m.
Jo neįtikėtinas 1JZ pakeistas Volkswagen Caddy buvo nepanašus į nieką anksčiau, todėl pirmą kartą jį pamatęs Paddy liko be žado. Šiai naujausiai konstrukcijai Viktoras ėmėsi santūresnio požiūrio su savo visais ratais varomu ’99 Honda Civic EJ9, skirtu važiavimui gatvėje.
Išorė buvo tvarkingai pritaikyta naudojant anglies / kevlaro sluoksniuotus priekinius sparnus, stogą ir bagažinę. Tai papildo pasirinktiniai aliuminio šoniniai tarpeliai ir plieniniai galiniai sparnai.
Tein coiloveriai nustato poziciją, o Work Meister S1 ratai – 16 × 8,5 colio aplink ir su įtemptomis padangomis – sujungia visą išvaizdą.
Viduje Viktoras laikėsi minimalistinio požiūrio. Nors jo ankstesnėse konstrukcijose buvo visiškai pritaikytas interjeras, šis yra paprastesnis – tik pora Bride Low Max sėdynių, Honda CR-V pavarų perjungiklis ir Luisi vairas.
Tačiau tikrasis akcentas yra po gaubtu…
Iš pradžių buvo sumontuotas 1,5 l D15Z3 SOHC VTEC-E variklis, galintis išvystyti 90 AG, dabar „Civic“ gali pasigirti visiškai sukonstruotu 2,0 l K20A2 DOHC iVTEC malūnu, kuris pagamina daugiau nei keturis su puse karto daugiau, kartu su visais ratais varomu Honda CR- V pavara.
Viktoro vizija buvo sukurti aukštų sūkių keturių cilindrų variklį – su padidinimu. Patikimumas buvo svarbiausias dalykas, kuris atsispindėjo kokybiškose variklio konstrukcijos dalyse, įskaitant vieną Garrett G30-770 turbokompresorių, suporuotą su pasirinktiniu išmetimo kolektoriumi ir 50 mm Turbosmart išmetimo sklende.
Bosch 1300 cc purkštukai užtikrina optimalų degalų tiekimą, palaikomą Radium kuro bėgeliu ir slėgio reguliatoriumi. Variklį su „Skunk2“ įsiurbimo kolektoriumi, VAG uždegimo ritėmis ir pagal užsakymą pagaminta laidų rinkiniu Viktoras sukūrė savo namų garaže.
Su 415 AG iš čiaupo ir galia nuleidžiama per visus keturis ratus, ši mažoji „Honda“ gyvena geriausią savo gyvenimą.
Per Christian 1989 m. BMW E30 325i
Šis BMW E30, pagamintas Per Christianas iš Norvegijos, iš karto patraukė mano dėmesį.
Nors išorė išlaiko švarią, minimalistinę estetiką, kurią sustiprina „Air Lift Performance“ pneumatinė pakaba ir „Work Meister S1R“ padalyti ratai, mano susidomėjimą tikrai sukėlė interjeras.
Peras įkvėpimo sėmėsi iš devintojo dešimtmečio interjero, kurdamas savo individualų languotą interjerą.
Durys, priekinės ir galinės sėdynės bei centrinės konsolės dalys yra apmuštos itališka raudona Alcantara spalva, kurią papildo languotas audinys, kurį Per tiekė iš Portugalijos.
Bagažinėje yra vienas 10 colių Focal žemųjų dažnių garsiakalbis, 300 W monoblokinis stiprintuvas ir du „Streetec Comp2 Evo“ oro kompresoriai, skirti važiuoti oru, visi tvarkingai integruoti.
Priekyje tas pats languotas audinys puošia tam tikrus variklio komponentus, nors jie skirti tik demonstravimui ir pašalinami, kai Per vairuoja automobilį. M20B25 variklis buvo iš esmės atnaujintas, todėl viskas įlankoje atrodo nauja.
Nors nestandartiniai interjerai Skandinavijos automobilių kultūroje nėra labai paplitę, keli išrinktieji visiškai priima šį meninį požiūrį, o Per yra vienas iš jų.
Fredriko Forsbergo 1982 m. „Volkswagen Golf Mk1“.
Prisipažinsiu, aš visiškai neįvertinau šio automobilio, kai pirmą kartą pamačiau jį Custom Motor Show (dar žinomas kaip Elmia) šių metų pradžioje.
Nusprendžiau pasigilinti ir džiaugiuosi, kad tai padariau. Fredriko Forsbergo „Volkswagen Golf Mk1“ su „Air Lift Performance“ pneumatine pakaba – tai meistriškumo klasė.
Nuskustoje variklio skyriuje yra 3,2 l Porsche Cayenne šešių eilių variklis, generuojantis maždaug 270 AG. Galia ratams perduodama per Volkswagen Golf Mk3 VR6 02A CCM 5 greičių pavarų dėžę, kurią sustiprina Peloquin riboto slydimo diferencialas.
Pagrindinis pagal užsakymą atliktas darbas matomas interjere, kuriame yra perdarytas prietaisų skydelis su rankų darbo plėtiniais ir „Porsche 911“ prietaisų skydelis. Sėdynės buvo pagamintos iš „Porsche 944“, pertrauktos rankų darbo austa „Alcantara“ ir oda. Pavaros keičiamos per trumpą CAE pavarų perjungiklį, o vairas yra iš Momo. Durų plokštės, kilimai, apmušalai ir bagažinė taip pat demonstruoja panašų kruopštų meistriškumą, o po visu tuo Fredrikas įrengė garso slopinimo funkciją „Silent Coat“.
Išorėje Fredrikas siekė švarios, minimalistinės išvaizdos, paryškintos ryškia spalva. Variklio skyriuje esantis „Meissa“ ženklas nurodo „Porsche 356 Meissen Blue“ dažus.
Visoje yra daugybė „Porsche“ detalių, įskaitant pagal užsakymą pagamintus „944 Teledial“ ratus, „996 Carrera“ 4 stūmoklių apkabas su 305 mm diskais priekyje ir „Porsche“ durų rankenas su graviruotomis spynomis.
Džiaugiuosi, kad antrą kartą pažiūrėjau į šį automobilį, nes jis greitai tapo vienu iš mano mėgstamiausių renginio.
1999 Mercedes-Benz CLR
Jei paprašytumėte manęs apibūdinti automobilių šedevrą, tai būtų toks: Sidabrinė strėlė, sukurta siekiant užtikrinti Mercedes-Benz pergalę Le Mano.
CLR aerodinaminis siluetas įkvėptas CLK LM, kuris dominavo 1998 m. FIA GT čempionate. Sunku nesižavėti sudėtingomis detalėmis to, kas turėjo būti kitu „Mercedes-Benz“ lenktynių čempionu. Deja, CLR niekada nebaigė lenktynių.
Šis automobilis buvo vienas iš trijų 1999 m. Le Mano lenktynių „Circuit de la Sarthe“ lenktynėse ir buvo vienintelis, kuris šio renginio metu nepaskrido.
4-asis automobilis, vairuojamas Marko Webberio, pakilo du kartus: vieną kartą kvalifikacijoje ir dar kartą per apšilimą.
Varžybų metu antrasis CLR, Nr. 5, vairuojamas Peterio Dumbrecko, pakilo į dangų 200 mylių per valandą (322 km/h) greičiu, pakildamas 50 pėdų (15 m) ir apsisuko kelis kartus. Stebėtina, kad abu vairuotojai per incidentą išgyveno tik nesunkiai.
Trečiasis automobilis – šis – buvo pašalintas prieš lenktynes, todėl CLR lenktynių programa baigėsi ir FIA buvo paskatinta peržiūrėti būsimų Le Mano renginių taisykles.
Kai apvažiavau šią neįtikėtiną mašiną, negalėjau susimąstyti, koks būtų lenktynių kraštovaizdis, jei Mercedes-Benz būtų pasisekęs su CLR. Ar automobilių sportas būtų pasuko kitu keliu?
Šis CLR dabar yra Nationales Automuseum The Loch Collection mieste Dietzhölztal mieste, Vokietijoje, bet jei jums pasiseks, galite jį pastebėti automobilių parodoje, kaip ir aš.
1976 m. BMW 3.0 CSL, autorius Frank Stella
Kas yra BMW Art Cars? Aštuntojo dešimtmečio pabaigoje prancūzų lenktyninių automobilių vairuotojo Hervé Poulain inicijuota idėja buvo sujungti lenktyninių automobilių kultūrą su šiuolaikiniu menu. Rezultatas? Dvidešimt unikalių automobilių, kurių kiekvieną nudažė garsus menininkas, o Franko Stella indėlis į 1976 m. Group 5 BMW 3.0 CSL yra vienas ikoniškiausių.
Kiekvienas automobilio kėbulo colis padengtas nespalvotu kvadratiniu tinklelio raštu, pabrėžiančiu jo išlinkimus ir kontūrus.
Šis dizainas išskiria jį iš kitų BMW Art Cars, kurie dažnai pasižymi ryškiomis spalvomis ir abstrakčiomis formomis, todėl pasirenkamas išskirtinis minimalistinis požiūris.
Automobilis buvo skirtas ne tik išvaizdai; jame buvo sumontuotas šešių cilindrų eilinis variklis su turbokompresoriumi, išvystantis 750 AG, galintis išvystyti iki 341 km/h (211 mylių per valandą) greitį. Jis dalyvavo 1976 m. 24 valandų Le Mano lenktynėse, bet, deja, turėjo pasitraukti dėl naftos problemos.
Nuo pat pirmųjų „Art Cars“ pasirodymo ši iniciatyva tapo iškilminga BMW tradicija, derinant našumą ir meniškumą, siekiant parodyti, kad transporto priemonės gali būti ne tik mašinos – jos taip pat gali būti kūrybinės išraiškos drobės.
Tą patį galima pasakyti apie puikius automobilius, kuriuos čia pabrėžiau.
Alenas Haseta
Instagram: hazetaa