Ar kada nors parodoje susidūrėte su automobiliu, kuris jus visiškai pribloškia, todėl visa kita jaučiasi šiek tiek… įprasta, palyginus?
Automobilių parodos neabejotinai įdomios visiems, kurie labai myli automobilius, tačiau tokiems nuolatiniams dalyviams kaip aš kartais jie gali pasikartoti. Galbūt tai naujovių trūkumas, nuspėjami formatai ar dažnai nebaigti projektai. Dėl pastarųjų kaltinu socialinę žiniasklaidą, kur sėlinės ir užkulisių turinys dažnai nustelbia tradicinį atskleidimo procesą.
Nepaisant to, kad spalį kelis kartus vaikščiojau per 2024 m. Oslo automobilių parodą, mano laikas parodoje į pabaigą patraukė tai, ko anksčiau nepastebėjau. Labai džiaugiuosi, kad tai padarė, nes Jørgen Aune 2002 m. BMW E46 M3 yra beprotiškai šaunus.
Jørgenas, 39 metų automobilių gamintojas ir JAAS Industriservice AS/JAAS Performance savininkas Surnadalyje, Norvegijoje, jau daugiau nei 30 metų pasinėrė į modifikuotų automobilių sceną. Per tą laiką jis sukonstravo kelis automobilius, tarp jų du, kuriuos rodėme anksčiau: 900 AG BMW M3 kloną ir 1000 AG BMW E21 „Street Sweeper“.
Iš pirmo žvilgsnio naujasis Jørgen E46 BMW M3 gali pasirodyti gana įprastos konstrukcijos – jei pažvelgsite pro pernelyg didelius ratus ir padangų sąranką. Tačiau, kaip dažnai nutinka su jo kūriniais, yra daug daugiau, nei atrodo iš pirmo žvilgsnio.
Jørgen firminis stilius sukasi aplink švarią ir subtilią išorę, tik keletą gerai parinktų antrinės rinkos detalių. Tikrasis meniškumas visada slypi po paviršiumi. Netrukus įsigilinsime į šias detales.
Jo pagrindinis dėmesys eksterjerui buvo skirtas didžiuliams 300/68/18 „Michelin“ lenktyniniams įbrėžimams po galinių ratų angomis. Kad tai būtų pasiekta, prie kiekvieno galinio sparno buvo pridėta 40 mm papildomo kėbulo pločio. Priekyje nereikėjo jokių modifikacijų, kad tilptų pasirinkta Michelin 280/68/18 guma. Ratai yra trijų dalių Work Meister S1: 18 × 10,5 colio priekyje ir 18 × 11 colių gale.
BMW taip pat turi individualų anglies pluošto priekinę dangtelį, HGK anglies stogą ir antrinės rinkos bagažinės dangtį – visa tai prisideda prie minimalistinės, tačiau tikslingos išvaizdos.
O dabar – dėl tos dalies, dėl kurios man nusileido žandikaulis. „Buldre Racing Team“ stende demonstruotas M3 buvo neabejotinas. Jei pažįstate Buldre, suprasite, kad šie norvegų tiuningo ekspertai yra žinomi dėl to, kad kuria beprotiškas mašinas, galinčias sukurti juokingą galią.
Didelis Garrett tarpinis aušintuvas, kabantis iš priekio, yra pirmasis požymis, kad po E46 gaubtu slypi kažkas nepaprasto.
Štai beprotiškiausias BMW S62B50 variklis, į kurį kada nors teko pažvelgti.
Mano dėmesį iškart patraukė neįprastas variklio išdėstymas. Jørgenas pakeitė variklio padėtį 350 mm atgal, visų pirma, kad tilptų modifikuotas BMW E30 325i diferencialas, apsukamas atbuline eiga ir sumontuotas priešais variklį. Teisingai, šis M3 sumažina savo galią keturi ratai.
Ši radikali sąranka leido sumontuoti dvi Precision 6266 turbinas, kurių kiekvienas turi 50 mm skersmens vožtuvą. Varikliui sėdint toliau įlankoje, buvo pagaminti pagal užsakymą vamzdžiai, kuriais oras nukreipiamas per tarpinį aušintuvą, prieš jam patenkant į degimo kameras per dvigubus Bosch 74 mm droselio korpusus.
Jei tai nėra pakankamai laukinė, patikrinkite pasirinktines oro įleidimo angas, nukreiptas per priekinius žibintus!
Variklio vidinės detalės yra vienodai įspūdingos: perkeliamos Tore Toppklokk galvutės su Supertech vožtuvais, Wiseco kaltiniai stūmokliai ir ZRP kaltiniai švaistikliai veikia kartu su BMW S62B50 alkūniniu velenu, užtikrinant tvirtą patikimumą.
MaxxECU variklio valdymo sistemą sureguliavo pats Jørgenas. Rezultatas? Stulbinantis 1 250 AG ir 1 400 Nm esant 1,6 baro (23,2 psi) padidinimui.
Visa ši galia per Tilton keturplokštę sankabą ir pritaikytą smagratį perduodama į Samsonas 5 greičių sekvencinę pavarų dėžę, suporuotą su Nissan Skyline R33 GT-R pavarų dėže. Galinis diferencialas yra BMW E34 M5 blokas su Gripper LSD su priekiu ir galine.
Kadaise buvo vientisas, M3 važiuoklė dabar sukasi aplink tinkintą vamzdinį rėmą. Coilover pakaba – AST (priekyje) ir BC Racing (galinė) derinys – pagerina valdymą ir nustato važiavimo aukštį, o Ksport 8 stūmoklių ir 6 stūmoklių stabdžiai atitinkamai priekyje ir gale užtikrina, kad automobilis galėtų sustoti ir sustoti. tai eina.
Priekinis rėmas tęsiasi į kabiną, kur visiškai integruotas 6 taškų griovelio narvas ir keturi papildomi galiniai tvirtinimo taškai užtikrina, kad konstrukcija atlaikytų visas bausmes trasoje.
Viduje originalaus BMW interjero visiškai nebėra, o jį pakeitė apleista, į lenktynes orientuota sąranka. Užkarda buvo sukurta pagal užsakymą, kad tilptų perkeltas variklis, o specialiai pagamintas transmisijos tunelis buvo sukurtas 4 colių išmetimo sistemai.
Tunelyje sumontuota „Blink Marine“ klaviatūra valdikliams, QSP hidraulinis rankinis stabdys su „Wilwood“ pagrindiniu cilindru ir „Samsonas“ perjungiklis, skirtas žaibiškai perjungti pavaras.
Interjere taip pat yra Atech sėdynės su 6 taškų diržais, QSP vairas ir ECUmaster ADU7 prietaisų registratorius, skirtas pažangiam duomenų stebėjimui.
Bagažinėje yra du 405 mm Spal aušinimo ventiliatoriai, suporuoti su HGK 970x470x65 mm dviejų praėjimų radiatoriumi. Degalai tiekiami iš trijų Walbro 535 siurblių, „Nuke Performance“ reguliatoriaus ir pritaikyto surinkimo bako.
„Idėja sukurti AWD BMW M3 kilo, nes pavargau sukti ratus su ankstesniais automobiliais. Šį kartą norėjau kažko, kas galėtų prikabinti. sako Jørgenas. „Pagrindinis įkvėpimas buvo Keno Blocko Hoonicorn Mustang. Norėjau kažko, kas galėtų daryti tuos pačius beprotiškus dalykus, bet ir konkuruoti „Gatebil Extreme“ serijoje. Tačiau visų pirma norėjau sukurti tai, ko dar niekas nebuvo daręs.
Tardamas šiuos žodžius, nekantrauju pamatyti Jørgeną kitų metų „Gatebil“ renginiuose – tiek konkuruojančiame laiko atakoje, tiek išbandant savo AWD drifto įgūdžius. Breisladdenas („Power Drift“) varžybos. Kokia mašina!
Alenas Haseta
Instagram: hazetaa