Dažnai sakoma, kad socialiniuose tinkluose viskas atrodo geriau nei realiame gyvenime. Tačiau kalbant apie Vink Motorsport Nyderlanduose, yra priešingai.
Po apsikeitimo el. paštu su „Vink“ komanda buvau pakviestas aplankyti Zaandame įsikūrusią dirbtuvę, garsėjančią BMW lenktyninių automobilių restauravimu ir naujais klasikiniais modeliais.
Remdamasis tuo, ką mačiau internete, maniau, kad žinau, ko tikėtis. Tačiau įžengęs į „Vink Motorsport“ vidų nustebino pastato dydis ir jame esančių automobilių skaičius. Niekada nebūčiau atspėjęs, kad kažkas panašaus įmanoma Nyderlanduose; kaip įprasta, neįvertinau mūsų mažoje šalyje turimų žinių ir kompetencijos.
Įėjus į vidų mane pasitiko „Vink Motorsport“ savininkas Tonas Vinkas, kuris labai aistringai jaučia savo gaminamus automobilius.
Tono kelionė prasidėjo 1993 m. kaip mechanikas Nyderlandų turistinių automobilių čempionate (DTCC), kur jis ironiškai pradėjo Mercedes-Benz komandoje. Po darbo DTCC jis perėjo į kartingų sportą, važiavo TKP komandai, kuri laimėjo Olandijos, Europos ir pasaulio čempionų titulus.
Nepaisant sėkmės kartinguose, Tono aistra turistiniams automobiliams, ypač BMW, išliko. Taigi 2005 m. jis pastatė savo pirmąjį E30 M3, pranešdamas apie Vink Motorsport pradžią. Tai, kas prasidėjo kaip hobis, greitai peraugo į klestintį verslą.
Šiandien Tonas ir jo komanda daugiausia dėmesio skiria BMW kūrimui ir paruošimui istorinėms lenktynėms. Dauguma šių automobilių yra sukonstruoti pagal istorines FIA specifikacijas, todėl jie gali sugrįžti į daugelį klasikinių automobilių sporto renginių Europoje. „Vink Motorsport“ taip pat teikia palaikymą trasoje, užtikrindamas greitą pataisymą klientams lenktynių savaitgaliais.
Tonas kalbėjo su manimi apie kelis BMW dirbtuvėse – kai kuriuos iš jų parodysiu toliau, bet pradėsime nuo šio lobio: 1996 m. Schnitzer E36 STC. Sukurtas kaip „T-car“ (atsarginis automobilis) tų metų BTCC, jis niekada nematė starto linijos. Pirmosios lenktynės buvo 1996 m. turistinis trofėjus Doningtono parke JK, kurį vairavo Joachimas Winkelhockas, kuris finišavo ketvirtas.
Netrukus E36 buvo išsiųstas į Pietų Afriką 1996 m. Rainbow čempionate, kuris vyko Kyalami ir Kilarney, aštuonių lenktynių per du savaitgalius. Winkelhockas ir Shaunas van der Linde’as pasidalino automobiliu, kiekvienas važiavo po keturias lenktynes. Galiausiai Winkelhockas laimėjo čempionatą su keturiomis pergalėmis iš keturių startų.
Priešingame dirbtuvės kampe sėdėjo E36 su ne mažiau įspūdinga istorija. Beprotiška, šis automobilis jungiasi prie „Prodrive“ ir velionio Colino McRae. Kaip? Na, o „Prodrive“ 1992 m. vadovavo BTCC BMW gamyklinei komandai, o McRae, tuomet kylanti „Subaru“ ralio žvaigždė, svečias lenktyniavo šiuo automobiliu Knockhill trasoje savo gimtojoje Škotijoje.
E36 buvo rastas Tailande ir pargabentas atgal į Olandiją, kur laukia savo eilės, kad būtų atkurta buvusi šlovė.
Akį patraukė dar vienas E36, šį kartą BMW Motorsport pagamintas STW, kurį vairavo devintojo dešimtmečio pabaigos F1 pilotas Stefano Modena. Pirmajame FIA Touring Car Challenge varžybose 1993 m., Autodromo Nazionale di Monzoje, Modena pirmosiose lenktynėse užėmė 26 vietą, o antrose – 7 vietą.
Originaliam automobilio apipavidalinimui, kuriame yra garų valymo įmonė (Polti), trūko nuojautos, todėl savininkas jį paįvairino šia mėlyna, raudona ir žalia Castrol schema.
Lipdamas į viršų vos neužkliuvau už kelių neįkainojamų BBS ratų… tada pamačiau tai…
Jei būtų koks nors automobilis, aš nebuvo Tikimasi rasti BMW lenktyninių automobilių restauravimo dirbtuvėse, tai būtų toks – A grupės Mazda 929, varomas 13B rotoriniu varikliu.
Iš pradžių „Mazda“ 1985 m. sukonstravo olandų lenktynininkas Hansas van der Beekas (dabar dirbantis „Vink Motorsport“) Spa 24 valandų lenktynėms. Hansas ir jo privati komanda kruopščiai sukūrė automobilį patys, sėkmingai homologuodami visus jo pagal užsakymą pagamintus lenktynių komponentus su FIA.
Su Mazda Nyderlandų parama, 929 – meiliai pramintas „Hirosimos taksi“ – trasoje buvo pažįstamas vaizdas, kol 1988 m. avarija nunešė jį į saugyklą. 2016 metais jis buvo iš naujo atrastas Belgijos tvarte.
„Vink Motorsport“ komanda vis dar sugalvoja automobilio planą, tačiau dėl tiek daug klientų darbo jie yra užimti, gali praeiti šiek tiek laiko, kol šis automobilis vėl pamatys trasos laiką.
Kaip matote, yra a daug vyksta „Vink Motorsport“, bet tai buvo tik daiktai parduotuvėje, kai lankiausi!
Naujausios Tono pastangos yra bet kurio benzino galvos svajonė: penkios kruopščiai sukurtos legendinio BMW M3 E36 GTR kopijos. Šios GTR kopijos, sukurtos iš originalių brėžinių, turinčių istorinį FIA patvirtinimą, žada autentiškumą ir našumą. Iš penkių planuotų trys jau parduoti. Kai bus baigta pirmoji, nekantrauju suplanuoti fotosesiją, kad įamžinčiau šedevrą visoje jo šlovėje.
Tačiau kol kas sekite mano Vink Motorsport prožektorių funkciją.
Jeroenas Willemsenas
Instagram: jaccojeroen