- Retas „Mercedes-Benz“, priklausantis Indianapolio automobilių greičio ruožo muziejui, parduodamas aukcione ir turėtų atpirkti daugiau nei 50 mln.
- Automobilis yra W196, kuriuo lenktyniavo Juanas Manuelis Fangio ir Stirlingas Mossas
- Aukcionas vyks vasario 1 d., Mercedes-Benz muziejuje Štutgarte, Vokietijoje.
1954-ųjų Mercedes-Benz W196, kuriuo lenktyniavo legendinis Juanas Manuelis Fangio ir Stirlingas Mossas, netrukus bus prieinamas gilias kišenes turintiems automobilių kolekcionieriams.
Šis retas „Mercedes“ yra vienas iš kelių automobilių Indianapolio greitkelio muziejus parduoda, siekdamas surinkti lėšų jo išlaikymui. Kiti yra 1966 m. Ford GT40 Mk II, 1957 m. Chevrolet Corvette SS Project XP64, 1928 m. Bugatti Type 35B, 1991 m. Benetton B191 Formulės 1 automobilis, kuriuo lenktyniavo Michaelas Schumacheris, ir 1964 m. Ferrari 250 LM, kuris laimėjo bendrą Le Mans LM.
1954 metų Mercedes-Benz W196 guolių važiuoklė Nr. 00009/54 – Nuotrauka per RM Sotheby’s
RM Sotheby’s užsiima automobilių pardavimu ir patvirtino, kad W196 bus parduodamas specialiame renginyje vasario 1 d. oficialus Mercedes muziejus Štutgarte, Vokietijoje. Aukciono namai skaičiuoja, kad automobilis bus parduotas už daugiau nei 50 milijonų eurų (apie 51,5 milijono dolerių).
Net ir tokia suma nepadarytų automobilio brangiausiai aukcione parduotu. 2022 m., 1955 m. Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe, vienas iš dviejų pagamintų parduota už 143 mln labdaros aukcione.

1954 metų Mercedes-Benz W196 guolių važiuoklė Nr. 00009/54 – Nuotrauka per RM Sotheby’s
W196, kurio važiuoklės numeris 00009/54, bus tik antrasis W196, kuris bus parduodamas viešai. Kitas Fangio lenktyninis W196 2013 m. aukcione buvo parduotas už 29,7 mln. USD. Šį automobilį, kurio kėbulas buvo atviras, o ne čia matoma „supaprastinta“ forma, Fangio nuvežė pirmąją „Formulės 1“ pergalę su „Mercedes“ 1954 m. Vokietijos „Grand“ lenktynėse. Prix. Fangio taip pat laimėjo 1954 m. Šveicarijos Grand Prix šiuo automobiliu.
Fangio buvo vienas iš pirmosios F1 žvaigždės pirmaisiais metais, varžydamasis nuo 1950 m. pradinio sezono. Jis laimėjo penkis čempionatus – rekordą, kuris išliko 46 metus, kol Schumacheris jį pranoko. Net ir šiandien tik Schumacheris ir Lewisas Hamiltonas yra laimėję daugiau čempionų titulų nei Fangio, kiekvienas iš jų turi po septynis titulus.

Juanas Manuelis Fangio
Nors Fangio laimėjo čempionatus su ne mažiau kaip keturiais konstruktoriais, didžioji jo sėkmės dalis atėjo už W196 vairo, kuris buvo pristatytas 1954 m. lenktynių sezonui ir atvedė argentinietį į čempionatą tais metais. Savo laiku tai buvo sudėtingas automobilis, galintis pasigirti a 2,5 litro eilinis 8 variklis paguldytas ant šono, kad sumažėtų priekinė dalis. Variklis turėjo desmodrominius vožtuvus ir mechaninį tiesioginį įpurškimą, leidžiantį išvystyti 257 AG.
Parduodamas W196, kaip ir dauguma „Grand Prix“ lenktynininkų, iš pradžių buvo sukurtas kaip automobilis su atvirais ratais. Fangio su šia konfigūracija lenktyniavo 1954 m. Buenos Airėse vykusiose lenktynėse be taškų. Tada automobilis buvo aprūpintas dabartiniu supaprastintu kėbulu 1955 m. Italijos Grand Prix Monzoje, kur jį vairavo Mossas. Po 1955 m. sezono „Mercedes“ naudojo jį kaip praktinį ir bandomąjį automobilį, o 1965 m. padovanojo jį Indianapolio automobilių greičio ruožo muziejui.

1954 metų Mercedes-Benz W196 guolių važiuoklė Nr. 00009/54 – Nuotrauka per RM Sotheby’s
Iki to laiko „Mercedes“ jau dešimtmetį buvo pasitraukęs iš aukščiausio lygio automobilių sporto. Automobilių gamintojas pasitraukė iš konkurso po to 1955 m. 24 valandų Le Mano katastrofakuriame Pierre’o Levegho „Mercedes 300 SLR“ įskriejo į tribūną, nužudydamas Leveghą ir daugybę žiūrovų. W196 bus paskutinis gamyklinis Mercedes F1 automobilis iki 2010 m. W01, nors prieš tai Mercedes tiekė jėgos agregatus McLaren ir kitoms F1 komandoms.
Nors tai yra svarbi lenktynių istorijos dalis, W196 neturi tiesioginio ryšio su Indianapolio automobilių lenktynių trasa ir nepatenka į muziejaus dėmesį. Visi muziejai turi ribotus išteklius artefaktams prižiūrėti, o mažiau svarbių kūrinių pašalinimas yra įprastas procesas.