Išmintingas Speedhunter kartą man pasakė: „Tas, kuris startuoja paskutinėje Tokijo automobilių salono salėje, finišuos pirmas“.
Žinoma, nuopelnas už tai atitenka mūsų gyventojui Dino-san. Nors jis vartojo ne tuos tikslius žodžius, jis paaiškino, kad dauguma TAS svečių japonų salėse lankosi skaitine tvarka. Taigi, jei esate pasirengęs pirmas patekti į 11 salę, galite ją rasti tuščią.
Taip sakau todėl, kad – kaip matysite iš nuotraukų – pusėje jų nematyti nė vienos sielos, o kita pusė stengiasi parodyti visą automobilį be galūnių ir maišų. Istorijos moralas? Jei Dino tau duos užuominą, imk.

Nuo 1983 m. Japonija laimino tiuningo pasaulį Tokyo Auto Salon. Šis trijų dienų renginys perima Makuhari Messe konferencijų centrą ir kiekvienais metais sugeba sutalpinti daugiau automobilių, parodos dalyvių ir lankytojų nei bet kada anksčiau.


Praėjusių metų pasirodymas užpildė 11 salių su beveik 900 automobilių ir 4 300 kabinų, o tai skamba įspūdingai, kol supranti, kad dalyvavo daugiau nei 230 000 žmonių. Dar daugiau baisu yra tai, kad 1 diena (penktadienis) skirta tik žiniasklaidai ryte ir aukščiausios kokybės bilietų turėtojams nuo 14:00 val. Kai sakome, kad TAS užsiėmęs, turime omenyje tikrai užimtas.

Kokia nuotaika 2025 m.? Dažniausiai viskas vyksta kaip įprasta – ir tai nėra blogai. Šiais metais nėra jokių novatoriškų pakeitimų ar naujų papildymų, tačiau vėl esate garantuotas, kad gausite eklektišką automobilių derinį iš jūsų mėgstamų JDM imtuvų ir dar daugiau.

Negalite paminėti Tokijo automobilių salono be Liberty Walk. Mylėkite juos arba bjaurėkite jais, ši „plačiakūnio era“ vis dar labai populiari, o Kato-san ir jo komandos pastangos kuriant TAS ekraną neprilygsta jokiam kitam prekės ženklui.

Be to, šie rinkiniai dabar yra kur kas daugiau nei tik perdangos. Naujausias, R32 Skyline, įkvėptas Kaido Racer eros, su kuriuo Kato-san užaugo, yra puikus pavyzdys. Tai neabejotinai „Liberty Walk“, tačiau kas kitas pagalvotų, kad R32 variklio dangčio pratęsimas visiškai uždengtų priekinius žibintus?

Jis netinka visiems, bet man patinka, kad jis egzistuoja pasaulyje, kuriame dauguma žmonių yra apsėsti atstatyti kiekvieną GT-R į atsargas.

Ir tada yra Liberty Walk pagrindinis TAS 2025 elementas: LB-Silhouette Works GT Lamborghini Miura. Kitaip nei Miura, kurią Kato-san debiutavo 2018 m., šis nėra kopija; tai tikras, V12 varomas, kelis milijonus kainuojantis Lamborghini. Ar bent jau tai buvo prieš tai, kai jis tapo naujausiu „Liberty Walk“ performanso meno kūriniu.

Vis dėlto jaučiatės pasipiktinęs? Nežinau ir nesu tikras, ar taip yra todėl, kad tikėjomės šių aukšto lygio, kartais prieštaringų kūrinių iš Liberty Walk, ar čia yra kažkas kito…

Kitas dalykas yra skaitmeninis menininkas Jonsibalas, kuris atliko pagrindinį vaidmenį kuriant LB-Silhouette Works GT kėbulo komplektą. Palyginti su ankstesniais „Liberty Walk“ rinkiniais, šis daug geriau tinka „Miura“ atsargų linijoms, o ne kovoja su jais. Taip, jis turi gilius ratus, daugybę kandžių ir milžinišką galinį sparną. Tačiau jame taip pat gausu detalių, kurios primena 5 grupės lenktyninius automobilius, tokius kaip Zakspeed Capri.

Jame nėra žodžio „ką padarei?“ toks veiksnys kaip Kato-san F40 ar Countach versijos, tačiau tai sukelia „iš tikrųjų gana šaunų“ atsaką. Mano vienintelis nuoskaudas? Be „Liberty Walk“ automobilio pristatymo užtruko beveik valandą, norėčiau pamatyti „gatvės“ leidimą be didžiulio sparno ir tūkstančių (kartais neaiškių) rėmėjų lipdukų. Bet jei atsitiktų, kad turite Lamborghini Miura ir norite jį nulaužti bei sumontuoti pneumatinę pakabą, Kato-san ir komanda mielai nudažys jį bet kokia jūsų pageidaujama spalva.

Jei „LB-Silhouette Works GT Miura“ susierzino, pasiruoškite ir kitam automobiliui. Prieštaringai vertinamų modelių gamintojai paprastai neatneša, tačiau naujasis „Nissan“ R32 Skyline GT-R su elektriniu jėgos agregatu neabejotinai yra tas, kuris išjudina puodą.

Nesupraskite manęs neteisingai, aš suprantu, kodėl jie tai padarė. Tačiau vakarėliui atrodo šiek tiek pavėluotai, ypač kai „Toyota“ jau 2023 m. elektrifikavo AE86, taip pat vandeniliu varomą variantą. Yra daug EV konvertuotų klasikų, tačiau kai jūsų automobilių sporto ranka Nismo yra užsiėmusi originalių R32 GT-R variklio komponentų ir ikoninių LM-GT ratų atkūrimu, ji siunčia skirtingus signalus.

Beje, yra viena šio R32 dalis, kurią būtina pradėti gaminti. „Stock“ ratai iš viso nėra sandėlyje; jie išaugo nuo 16 colių iki 18 colių, išlaikant originalų dizainą, leidžiantį pritaikyti R35 GT-R Brembo stabdžių rinkinį. Vien tai beveik išperka elektros mainus.

Kol mes kalbame apie Skyline GT-R, pasigrožėkite šiuo BNR34 HKS stende – „pilną“ konstrukciją, kurią galite specifikuoti patys, jei turite daugiau nei pusę milijono dolerių. Jau kurį laiką nemačiau jokio naujo GT-R aerodinaminio modelio, kuris neatrodė visiškai nešvarus (arba yra tik OEM dalis, pagaminta iš anglies), tačiau naujausias HKS komplektas prideda daug agresyvumo.

Vakarėlio kūrinys yra gulbės kaklo spoileris, įkvėptas 992 Porsche GT3 RS su veikiančiu DRS. Ar tai pakeis? Greičiausiai ne užmiestyje, bet atsižvelgiant į tai, kiek pinigų GT-R savininkai įpila į savo automobilius, neįsivaizduoju, kad tai būtų sunku parduoti.

Ką apie bet kokias „Tokyo Auto Salon 2025“ temas? Akivaizdus šių metų modelis yra naujasis Toyota LC250 Land Cruiser.

Galbūt tai nėra akivaizdus pasirinkimas Greitieji medžiotojai, tačiau ši nauja karta – ir galingos 70-osios serijos sugrįžimas – nuo tada, kai buvo paskelbta, sukėlė didžiulį pasaulinį susidomėjimą. Vėliau šį mėnesį pateiksime jums specialų „Land Cruiser“ prožektorių įrašą, tačiau kol kas mes lengvai paliksime jums šauniausią 70 seriją TAS.

UN-specifiniai balti dažai? Patikrinkite. Recaro dekoruotas interjeras? Patikrinkite. Duoti RAYS Volk Racing TE37XT ratai? Šachmatas. Man nerūpi, kiek senų ir elementarių šių dalykų reikia vairuoti; su tinkamais atnaujinimais, jie yra skausmingai kieti.

Kita tendencija, kurios sunku nepastebėti šių metų Tokijo automobilių salone, yra tam tikrų „OG“ japoniškų automobilių sugrįžimas. Galima teigti, kad kiekvienas TAS mato neblogą klasikos derinį, tačiau šį kartą pagrindinis dėmesys skiriamas ikonų, pvz., ankstyvųjų Celicas, Datsuns ir GT-R, atkūrimui ir atsparumui ateityje.


Išmetamųjų dujų gamintojas „Fujitsubo“ daug dėmesio skyrė naujoms (senoms) sistemoms, skirtoms klasikiniams modeliams, pvz., „Celica“ ir „Sunny“, o „Trust/GReddy“ turi „GZ10 Soarer“ su tradicine apdaila. Net „Endless“ demonstruoja „Maserati 228“, kuris gali būti tiesiog šou vingiuotas kamuolys.

TOM’S – ilgametis Toyota lenktynių partneris – dabar pirmą kartą parduoda dalis tiesiogiai klientams. Matote AE86 apvalkalą? Jį dabar galima įsigyti tiesiogiai iš TOM’S kaip naujai atnaujintą prekę, o jei galvojate, kokį variklį su juo susieti, TOM’S parduos visiškai naują 3S-GE, 4A-G arba 2JZ.

Toks atnaujinimas bus skirtas tiems, kurie turi giliausias kišenes, tačiau pats faktas, kad yra tokio lygio atnaujinimo paklausa, rodo, kaip giliai gerbiama ši japonų klasika.

Kalbant apie pinigus, „Hyundai“ kartu su Keiichi Tsuchiya pristatė „Ionic 5 N DK“ („Drift King“) leidimą. „Hyundai“ šiuo metu yra vienas įdomiausių prekės ženklų, peržengiantis ribas tiek technologijų, tiek dizaino srityse, o EV jėgos agregatus vairuoti tikrai smagu.

„Ionic 5 N“ yra galingas standartine apdaila, o anksčiau eksperimentavęs su tik dreifuojančiomis versijomis, „DK Edition“ taps serijiniu modeliu, kuris bus prieinamas tiek Japonijoje, tiek Pietų Korėjoje. Tai partnerystė, kuri toli gražu nėra akivaizdi, nes „Hyundai“ retai kada laikosi „įprastos“ tendencijos.


Tą patį galima pasakyti apie 326 Power. Šou, kuriame pilna pakeltų „Land Cruiser“, siekiančių maksimalių nuotykių sausumoje, „326 Power“ numetė ant žemės naują LC 250 su giliausiais, labiausiai išlenktais ratais. Šiek tiek keista, bet man patinka pramogos.

Ir tada yra ši neįtikėtina Toyota Sera – frazė, kurią praeityje gali teigti vartoję labai mažai žmonių. Bet tai yra Tokijo automobilių salonas, o šis konkretus „Sera“ turi 1050 AG…

Jis taip pat turi keturių ratų pavarą ir du variklius – priekinį „Nissan SR20VET“, išvystantį 500 AG, ir turbininį K20A, iš kurio išeina 550 AG. Dubliuotas „Dvynys drakonas“, tai iš to paties statybininko, kuris anksčiau sulaužė internetą su savo keturių turbokompresoriumi S14. Niekada, niekada nesikeisti.

Žaiskime žaidimą „Pastebėkite skirtumą“. Vienas iš šių automobilių kainuoja apie 40 000 USD, o kitas jums atleis beveik 10 kartų daugiau – dar net nepradėjus pridėti priedų.

„Tokyo Auto Salon 2025“ 1 dienos reportažus užbaigsime „Top Secret“ stende, kuriame, kaip visada, gausu sureguliuotų kiekvienos kartos GT-R.


Anksčiau juos matydavote auksinės arba baltos spalvos, tačiau Kazuhiko „Smoky“ Nagata ir jo komanda pakeitė „Stealth“ leidimus su Stealth Grey dažais ir matiniais juodais „OZ Racing“ ratais.

Kiekviena konstrukcija atrodo nuostabiai ir atrodo kaip modernus klasikinės „Top Secret“ derinimo filosofijos vaizdas. Tačiau norėčiau, kad aukso ir TE37 derinys, kurį visi užaugome apsėsti, sugrįžtų, net jei tai tik vienkartinis.

11 pastatų salių, kurias reikia ištirti, tai tik 2025 m. Tokijo automobilių salono ledkalnio viršūnė. Sekite naujienas, kad artimiausiomis dienomis bus išleista 2 dalis, bet kol kas paliksime jums keletą svarbiausių penktadienio įvykių.
Markas Riccioni
Instagram: mark_scenemedia
Twitter: markriccioni
mark@speedhunters.com
Daugiau istorijų iš Japonijos „Speedhunters“.









