- Graeme’as Lowdonas dirbs būsimos „Cadillac“ F1 komandos vadovu
- Tikimasi, kad „Cadillac F1“ lenktynes pradės 2026 m. kaip 11-oji komanda
- „Cadillac“ jėgos agregatas ruošiamas, bet greičiausiai jis nebus paruoštas 2026 m. debiutui
Buvęs „Marussia“ sporto direktorius Graeme’as Lowdonas ketvirtadienį buvo paskirtas planuojamos „Cadillac Formulės 1“ komandos, kuri lenktynes ketina pradėti 2026 m., komandos vadovu.
Pranešimas paskelbtas praėjus mažiau nei dviem savaitėms po „General Motors“ ir jos partnerio F1 pastangų. TWG Global„Andretti Global“ ir daugelio kitų lenktynių komandų pagrindinė įmonė pasiekė principinį susitarimą su F1 organizatoriais, kad iki 2026 m. „Cadillac“ būtų 11-oji komanda.
Lowdonas anksčiau padėjo Didžiosios Britanijos lenktynių komandai „Manor“ sukurti F1 komandą, kuri 2010 m. pradėjo varžytis kaip „Virgin Racing“, o vėliau buvo pavadinta „Marussia“ ir galiausiai „Manor“, kol komanda buvo išformuota 2017 m. Per tą laiką jis ėjo įvairias aukštesnes pareigas komanda, įskaitant sporto direktorių, kai komanda lenktyniavo kaip „Marussia“. Sporto direktorius yra asmuo, atsakingas už visas komandos operacijas trasoje.
Visai neseniai Lowdon valdo srovę F1 vairuotojas Zhou Guanyukuris lenktyniauja „Sauber“, bet kitais metais liks be vietos. Guanyu ir dabartinį komandos draugą Valtteri Bottasą kitais metais pakeis Nico Hülkenbergas ir Gabrielis Bortoleto, o paskutiniais metais komanda rungtyniaus kaip „Sauber“. 2026 metais „Sauber“ taps gamykline „Audi“ komanda.
Lowdonas taip pat dirbo „Cadillac F1“ projekto patarėju ir turėjo įtakos patvirtinant komandos dalyvavimą. Kiti buvę F1 darbuotojai, susiję su projektu, yra buvęs „Renault“ technikos direktorius Nickas Chesteris ir buvęs „Renault“ operacijų vadovas Robas White’as.
„Su Graeme’u buvo malonu dirbti pastaruosius dvejus metus, ir mes džiaugiamės, kad jis ves mūsų kelionę į 2026 m. „Formulės 1“ tinklelį kaip komandos vadovas“, – sakoma GM prezidento Marko Reusso pranešime. „Jis turi didelę lenktynių patirtį, žino, kaip suburti našią komandą ir įkūnija vertybes, kurias „Cadillac Formula 1 Team“ atstovaus visose savo pastangose tiek trasoje, tiek už jos ribų.
Pagal susitarimą su F1, GM taip pat planuoja plėtoti savo nuosavas maitinimo blokas. Tačiau tikimasi, kad GM maitinimo blokas bus paruoštas ne anksčiau kaip 2028 m., o tai reiškia, kad „Cadillac“ komanda iš pradžių turės įsigyti maitinimo bloką iš kito tiekėjo. Naujos jėgos agregatų taisyklės, kurios įsigalios 2026 m., išlaiko 1,6 litro V-6 hibridinio modelio su turbokompresoriumi formatą, tačiau su sumažinta dujinio variklio galia ir labiau priklausoma nuo hibridinės sistemos.