Komercinių transporto priemonių parkai anksčiau ar vėliau elektrifikuos – sutaupoma daug dėl mažesnių priežiūros ir energijos sąnaudų ir ji auga. Tačiau perėjimo prie EV matematika gali būti gana sudėtinga. Elektros automobiliai yra mažiau standartizuoti nei dyzeliniai automobiliai, o jų bendros nuosavybės išlaidos (TCO) gali skirtis priklausomai nuo daugybės veiksnių – nuo baterijų dydžio iki elektros kainų iki įkrovimo laiko.
Dabar Nacionalinė atsinaujinančios energijos laboratorija (NREL) išleido naują transporto technologijų bendrųjų nuosavybės išlaidų (T3CO) įrankio versiją, skirtą pateikti išsamią įžvalgą apie visas elektrifikuotų komercinių transporto priemonių gyvavimo ciklo išlaidas.
„Kai tyrėjai, gamintojai ir automobilių parkų savininkai priima sprendimus, į kokias transporto priemones investuoti, jiems reikia bendros nuosavybės sąnaudų analizės, kurios detalumo lygis nebuvo įmanomas praeityje“, – sakė Alicia Birky, NREL komercinių transporto priemonių atstovė. tyrėjas, vadovavęs naujausiems įrankio tobulinimams. „T3CO suteikia mokslininkams ir kitiems sprendimus priimantiems asmenims geriausius įmanomus įrankius, padedančius suprasti, kaip patenkinti automobilių parko poreikius naudojant naujus transporto priemonių jėgos agregatus ir kokius kompromisus jie gali pastebėti naudojant skirtingas technologijas.
T3CO buvo naudojamas NREL daugiau nei penkerius metus. Dabar visuomenei prieinama atkurta, patogi versija, kaip nemokamas atvirojo kodo įrankis.
„Kiekvienas, turintis Python žinių, gali įdiegti T3CO ir pradėti kurti savo analizes“, – sakė NREL Harish Panneer Selvam. „Mes pertvarkėme visą įrankį, kad jis būtų kuo patogesnis ir prieinamesnis.
Naujos funkcijos apima paketinį režimą, kuris leidžia T3CO per trumpą laiką atlikti dešimtis tūkstančių transporto priemonių modeliavimų; ir optimizavimo modulis, leidžiantis naudotojams minimaliomis sąnaudomis nustatyti transporto priemonės komponentų dydį, kad atitiktų našumo ir eksploatacinius reikalavimus.
„T3CO optimizavimo įrankių rinkinys atsveria skirtingų energijos taupymo metodų, tokių kaip aerodinamika ir lengvumas, vertę su didesnių variklių ir baterijų kaina“, – sakė Panneer Selvam. „Jis gali atsižvelgti į tūkstančius transporto priemonių specifikacijų, kad surastų pigiausią derinį, atitinkantį vartotojo poreikius.
Vartotojai gali analizuoti tris atskiras išlaidų kategorijas:
- Kapitalo sąnaudos, pvz., transporto priemonių ir infrastruktūros pirkimo kainos ir mokesčiai.
- Eksploatacinės išlaidos, pvz., įkrovimo priežiūra ir draudimas.
- Alternatyvios išlaidos – atėmus akivaizdžias dekarbonizuotos transporto priemonės eksploatavimo išlaidas, pvz., sumažėjusį našumą, kai transporto priemonės įkraunamos arba pilamos degalų, ir galimybė sumažinti naudingąją apkrovą.
„Paprasta išsiaiškinti, kiek kainuoja automobilio remontas ir kiek kainuoja kuras, tada susumuoti ir pateikti TCO. T3CO tai nedaro“, – sakė Panneer Selvam. „Apskaičiuojame pritaikytą TCO konkrečiai transporto priemonei, konkrečioje vietoje, konkrečioms jos operacijoms.
- T3CO gali įvertinti santykinius skirtingų transporto priemonių tipų pranašumus konkrečiu naudojimo atveju. Pavyzdžiui, ji gali padėti naudotojams nustatyti, ar hibridinė ar su akumuliatoriumi varoma transporto priemonė geriausiai tinka tam tikroms operacijoms, nustatyti optimalų akumuliatoriaus dydį ir rasti idealią atskirų ZEV komponentų kainą, kad būtų pasiektas kainų lygis su senomis transporto priemonėmis.
- T3CO gali padėti nustatyti, kaip konkrečios transporto priemonės operacijos veikia jos TCO. Užuot naudojęs įvertinimus, T3CO gali naudoti realaus pasaulio duomenis apie transporto priemonės darbo ciklus.
- T3CO gali numatyti, kaip naujos technologijos gali paveikti transporto priemonės TCO. Plačiai plintant naujoms įkrovimo technologijoms, tokioms kaip belaidis įkrovimas, T3CO gali padėti vartotojams suprasti sąnaudų pasekmes.
- T3CO gali padėti planuoti laipsnišką transporto priemonių išmetamo anglies dioksido mažinimo metodą, nustatant konkrečias transporto priemones, kurias galima lengvai pakeisti šiuolaikinėmis EV.
Šaltinis: Nacionalinė atsinaujinančios energijos laboratorija