Man pasirodė, kad „Europos protas“ negali visiškai suvokti SEMA parodos masto.
4,6 milijono kvadratinių pėdų (tiesą sakant, kas net kilometrais?) Automobilių, pardavėjų ir visiška automobilių laisvė – tai siaubinga, ypač pramonei, kuri tebėra labai niša pasauline prasme. Tačiau kažkaip dėl šio besidriekiančio chaoso atsiranda nepaprasta eksponuojamų transporto priemonių įvairovė ir kokybė. Žinoma, paprastai kalbant, bet prie to grįšime.
Tiems, kurie yra naujokai automobilių sferoje, kasmetinė SEMA (Specialty Equipment Market Association) paroda yra svarbiausias įvykis antrinės rinkos automobilių kalendoriuje.
Pirmą kartą Los Andžele 1967 m. surengta SEMA paroda nuo kuklios pradžios, kurioje dalyvauja mažiau nei 100 dalyvių, šiemet išaugo iki daugiau nei 2 400, pritraukdama daugiau nei 160 000 pramonės profesionalų ir žiniasklaidos. Nors pastarasis skaičius gali atrodyti nedidelis, atsižvelgiant į milžinišką Las Vegaso konferencijų centro dydį, SEMA yra tik prekybai skirtas renginys – dažniausiai nėra viešos prieigos. Taigi, visi dalyviai yra pramonės atstovai. Tai beprotiška.
Renginys tapo didžiulis, o „SEMA builds“ yra vieni karščiausių metų laukiamų modifikuotų ir pritaikytų automobilių visame pasaulyje.
Ir aš tikrai turiu galvoje visame pasaulyje. Automobiliai ir prekės ženklai keliauja iš visų pasaulio kampelių, kad padarytų savo ženklą Las Vegase. Paimkite Jean Pierre’o Kraemer pribloškiantį „VW Golf Mk2“ – paverstą realybe, kurią pirmą kartą pamatėme 2021 m.
Tada yra „Evolve Automotive“. Jei esate susipažinę su Speedhunters arba, kaip ir aš, esate užkietėjęs BMW gerbėjas, tikriausiai esate apie juos girdėję. Įsikūręs Lutone, Anglijoje, „Evolve“ yra vienas geriausių JK BMW derintojų, turintis daugiau nei dešimtmetį patirtį. Tereikia greitai pažvelgti į jų automobilių kolekciją, kad įsitikintumėte, jog jie yra tikri entuziastai.
Nors jie yra tik valanda kelio automobiliu nuo mano namų, „Evolve“ kelionė į Las Vegasą truko 39 valandas, be to, savaitės trukmės kelionė keltu į Niujorką. Tačiau SEMA Show buvo vieta, kur jie nusprendė pristatyti savo naujausią – ir galbūt ambicingiausią – kūrinį. Tai, kas prasidėjo kaip kuklus BMW 120d, dabar yra varomas V8 ir atrodo kaip 1M. Kai jie įsigijo Java Green kupė, jis jau buvo patobulintas S65 varikliu iš E92 M3. Tačiau Imranas ir „Evolve“ komanda nepasitenkino tuo sustoję ir ėmėsi sukurti tikro BMW entuziasto svajonių mašiną.
Šiandien kupė varoma lenktynes laimėjusiu P65 V8 iš Studio AG BMW Z3 GT3 lenktyninio automobilio. Iš ten BMW buvo išsiųstas į „FCP Euro“ Konektikute ir „IND Distribution“ Čikagoje, kur gavo dalių iš „CSF Race“, „Bilstein“, „Akrapovič“, „Eventuri“ ir „Alpha N“. Apdaila buvo atlikta su „Evolve“ ratų rinkiniu.
Automobilis buvo demonstruojamas „CSF Cooling“ stende kartu su „Rywire“ elektrine, visais ratais varoma EK Civic konstrukcija, apie kurią galite perskaityti čia.
Lenktynių varikliu pakeistas BMW, pastatytas šalia elektromobiliu modifikuoto „Honda“, yra tik vienas nedidelis SEMA parodos įvairovės pavyzdys.
Kaip nurodyta mūsų SEMA 2024 peržiūros įraše, nusileidimas tapo pagrindine tendencija. Tačiau visada yra kas nors, norintis peržengti ribas iki kraštutinumų – pavyzdžiui, Morganas Clarke’as, kurio „Range Rover Velar“ turi galinėje dalyje sumontuotą „Lamborghini“ variklio keitimą ir stulbinamą kiekį pagal užsakymą pagamintų gaminių. Galbūt jis dar nėra paruoštas, bet galite lažintis, kad turėsiu jį prieš objektyvą vieną dieną.
Nuo įvairovės ir variklių keitimo iki visiškai laukinių modelių – SEMA turi viską. Paimkime, pavyzdžiui, Mad Mike’o Whiddetto „MADMAC“ McLaren P1 drifto automobilį su 1000 AG trijų rotorių turbininiu „Mazda“ rotoriniu varikliu už salono…
…arba Reyn Speed Shop 5,8 l V10 E31 BMW 8 serija.
Tai, ką kai kurie SEMA automobiliai turi po gaubtu, pribloškia, ypač lyginant su mūsų Europos analogu Eseno automobilių paroda. Būsiu ten po kelių savaičių, bet, kadangi Europos įstatymai šiais laikais tokie griežti, nesitikiu, kad bus rodoma tiek daug kelių teisininkų bepročių.
Žinoma, kaip ir bet kuris tokio masto įvykis, yra ir kita pusė. Ir taip, aš kalbu apie dramą – konkrečiai kad Miata… ir kiti. Per daug nesigilinsiu – čia rasite visą pokalbį, vaizdus ir vaizdo įrašus TikTok arba Instagramas – Tačiau iš esmės tai, kas buvo įvardijama kaip dviejų turbinų Lamborghini V10 keitimas, buvo ne kas kita, kaip mažo bloko „Chevy“, kuriame trūksta pusės dalių ir uždėti be prekės ženklo turbokompresoriai. Variklis tikrai neveikė. Ekspertų ir pramonės profesionalų auditorijos akivaizdoje buvo tik laiko klausimas, kada mažoji Mazda bus parodyta tokia, kokia ji buvo. Tai rodo didesnę automobilių scenos problemą: manija patvirtinti, kad būtų garsiausias, didžiausias ir keisčiausias. Tai jau ne pirmas kartas, kai kažkas panašaus vyksta SEMA (kas prisimena „Bluetooth“ pavaros veleno erą?), ir tikrai ne paskutinis. Dėl spaudimo užbaigti „SEMA kūrimą“ kai kurie gali beprotiškai apsispręsti.
Bet neapsistokime ties negatyvais. Grįžkime prie gerų dalykų ir mano mėgstamiausios 2024 m. SEMA parodos dalies – tai, ką atneša automobilių gamintojai. Jie žino, kad čia minia ieško modifikuotų automobilių, todėl jie dažnai pasišauna su savo konstrukcija.
Pastaraisiais metais „Toyota“ žengė į priekį, linkdama į savo automobilių sporto ir veiklos paveldą. Nuo originalaus GT86 iki pakartotinio A90 Supra pristatymo iki Gazoo Racing (GR) išpopuliarėjimo kaip našumo grupės – Japonijos milžinas patyrė smūgį po kito. SEMA 2024 parodoje Toyota GR Corolla pavara pakeistas GR86 buvo vienas šauniausių demonstruojamų automobilių. Su GR Corolla AWD sistema ir 300 AG 1,6 l trijų cilindrų turbo varikliu, šis galingas kupė pagerbia vieną iš mano visų laikų mėgstamiausių ralio automobilių – A grupės ST205 Celica GT-Four.
Negaliu atsiriboti nuo Castrol įkvėpto dažymo ar GT-Four stiliaus galinio sparno ant nugaros, jau nekalbant apie Speedline ratus.
Ir tada yra „Bee*R D1GP R34 Skyline“. Pamatyti šį ikonišką „Nissan“ demonstruojamą SEMA – misos ir viskas – buvo tikras malonumas.
1000 žodžių, aš praktiškai apkeliavau pasaulį. Bet tai SEMA šou jums – ji pasaulinė ir nuolat peržengianti ribas. Turiu dar daug ką jums parodyti iš mūsų laikų Las Vegase, įskaitant „Toyo Tyres Treadpass“ apžvalgą ir keleto išskirtinių automobilių, įskaitant tuos, akcentus. 2Greitas2Įsiutęs– įkvėpė R34 Skyline iš komandos Throtl.
Mario Christou
Instagram: mcwpn, mariochristou.world
mariochristou.pasaulis
Fotografavo Darrienas Cravenas
Instagram: _crvn_