Neretai laikraščiuose ir žurnaluose, jau nekalbant apie vietos vakaro žinias, galima pamatyti žaibiškas antraštes, kuriose pranešama apie dar vieną elektromobilio gaisrą. Turint tiek daug pranešimų, galima manyti, kad EV savaime užsidega reguliariai daug greičiau nei automobiliai, varomi vidaus degimo varikliais (ICE). Iš tikrųjų paaiškėja, kad yra atvirkščiai: transporto priemonės su vidaus degimo varikliu gaisro rizika yra nuo 20 iki 80 kartų didesnė.
Kelly Blue Book, Edmunds, MotorTrend ir kiti, remdamiesi įvairių šalių tyrimais, praneša, kad ICE transporto priemonės užsidega daug dažniau nei EV.
Tačiau tiesa, kad elektromobilių gaisrus gali būti sunkiau gesinti, o daugeliui ugniagesių vis dar trūksta specializuoto mokymo ir įrangos, kad galėtų su jais kovoti. Bet kokia nauja technologija, galinti sumažinti transporto priemonių gaisrų riziką ir padėti greitosios pagalbos darbuotojams juos greitai užgesinti, būtų sveikintina.
Kanados įmonė „Full Circle Lithium“ paskelbė, kad jos naujojo ličio gesinimo agento FCL-X bandymai parodė, kad ji sugebėjo „greitai ir saugiai“ užgesinti kontroliuojamus dviejų elektrinių transporto priemonių – Kia EV9 ir Nissan Leaf – nudegimus.
Kontroliuojamus nudegimus organizavo AEST Fire & Safety, FCL-X platintojas JAV, ir jie buvo atlikti prieš daugiau nei 50 ugniagesių ir priešgaisrinės saugos ekspertų auditoriją.
Abu gaisrai buvo užgesinti per kelias minutes, pranešė bendrovė.
Bandymus atliko FCL-X ir AEST Fire & Safety, padedami Gruzijos regioninių ugniagesių. Abiejose demonstracijose buvo naudojamas FCL-X Pro koncentratas, kurį FCL sukūrė gaisro gesinimo pramonei tokiu pavidalu, kurį būtų lengviau įdėti į gaisrinių mašinų bakus.
„Leaf“ atveju, kuriame buvo sumontuota 40 kWh baterija, kuri buvo įkrauta maždaug 50 proc., ugniagesių komanda degikliu padegė automobilio apačią ir gaisrą pradėjo gesinti tik tada, kai automobilis buvo visiškai apimtas liepsnos ir baterija buvo visiškai išsijungusi. Gaisras buvo užgesintas maždaug per penkias minutes, naudojant 250 galonų (apie 8,8 uncijos) FCL-X ir dvi 30 galonų per minutę (gpm) slėgines žarnas su aukšto slėgio purkštukais.
EV9, kurio 77 kWh akumuliatorius buvo įkrautas iki maždaug 95 proc., atveju ugniagesių komanda padegė transporto priemonę pradurdama akumuliatorių nuo galinės sėdynės. Vėlgi, jie laukė, kol baterija visiškai išsijungs, kad pradėtų gesinti liepsną.
Dėl EV9 dydžio ugniagesiai nedelsdami pradėjo gesinti gaisrą 30 gpm slėgio žarna ir aukšto slėgio antgaliu. Pasak FCL, gaisras buvo suvaldytas greičiau nei per šešias minutes, o gaisro gesinimo procesui reikėjo panaudoti 350 galonų FCL-X. Degančios Kia viduje temperatūra pasiekė 1200 °F (649 °C). Panaudojus FCL-X temperatūra per šešias minutes sumažėjo iki maždaug 120–150 °F (49–66 °C), o didelė interjero dalis liko beveik nepažeista.
„FCL-X yra vienintelis produktas, apie kurį žinome, kad iš tikrųjų užgesintų ličio jonų akumuliatorių gaisrus“, – sakė AEST prezidentas Davidas Lavineris. Lavineris studijavo gaisrų prevenciją Gastono koledže ir šiuo metu yra Laurinburgo ugniagesių skyriaus leitenantas Laurinburge, Šiaurės Karolinoje. Lavineris taip pat pažymėjo, kad priešgaisrinės tarnybos „daug metų atsilieka, kad galėtų veiksmingai gesinti ličio jonų akumuliatorių gaisrus“.
Šaltinis: Pilnas ratas Ličio