Kasybos milžinė „Rio Tinto“ bendradarbiaus su Kinijos valstybine elektros energijos investicijų korporacija (SPIC), kad Oyu Tolgoi vario kasykloje Mongolijoje demonstruotų elektrinius sunkvežimius, kuriuose galima keisti akumuliatorių.
Ši technologija jau naudojama gabenimo sunkvežimiuose kasybos operacijose Kinijoje, ir šis bendradarbiavimas leis Rio Tinto pademonstruoti visą akumuliatorių elektrinį sunkvežimį ir įkrovimo ekosistemą.
Dvejus metus truksiančio projekto metu bus demonstruojami 8 kalnakasių sunkvežimiai (91 tonos naudingoji apkrova), 13 akumuliatorių (800 kWh), robotizuota akumuliatorių keitimo ir įkrovimo stotis. Techniniai ekspertai iš Rio Tinto ir Oyu Tolgoi glaudžiai bendradarbiavo su SPIC ir sunkvežimių gamintoju Tonly, siekdami suderinti įrangos dizainą su Rio Tinto reikalavimais. Sunkvežimiai atliks su gamybine veikla nesusijusią veiklą antžeminėse operacijose – konkrečiau, uolienų užtvankų atkūrimo darbus ir viršutinio dirvožemio sluoksnio perkėlimą.
„Rio Tinto“ visame pasaulyje valdo apie 700 sunkvežimių, iš kurių 100 priskiriami mažos arba vidutinės klasės (100–200 tonų naudingoji apkrova).
Numatoma, kad kiekviena baterija veiks iki 8 valandų, priklausomai nuo atlikto darbo, o baterijos keitimo procesas trunka apie 7 minutes.
Pirmasis sunkvežimis į Oyu Tolgoi turėtų atvykti šiais metais, o likę 7 sunkvežimiai kartu su akumuliatoriaus keitimo ir įkrovimo infrastruktūra bus pradėti eksploatuoti iki 2025 m. vidurio.
Rio Tinto vyriausiasis dekarbonizacijos pareigūnas Jonathon McCarthy sakė: „Ši demonstracija leis mums ištirti baterijų keitimo technologijos programas, kurios suteikia daugiau lankstumo ir mažiau prastovų nei dabartinės statinio įkrovimo technologijos. Šis darbas papildys itin aukštos klasės kalnakasybos sunkvežimių elektrifikavimo pilotus, planuojamus Pilbaroje (Australijoje).
Šaltinis: Rio Tinto