Hanon Systems, automobilių dalių gamybos įmonė, kurios būstinė yra Tedžone, Pietų Korėjoje, sukūrė ketvirtos kartos šilumos siurblio sistemą, skirtą elektromobiliams, taip pat Thin HVAC, ŠVOK sistemą, skirtą EV, kuri yra 30 % mažesnė nei įprastas šiandien naudojamas modelis. .
Naujajame bendrovės šilumos siurblyje naudojamas lygiagretus šilumos šaltinio atgavimo būdas, kai naudojama variklio ir akumuliatoriaus atliekinė šiluma bei šiluma iš lauko oro. Atgauta šiluma naudojama tiek šildymui, tiek vėsinimui, taip pat akumuliatoriaus temperatūros valdymui – funkcija, kuri gali padidinti važiavimo atstumą.
„Nuolat tobulindama šilumos siurblio sistemos dizainą, kad pagerintų efektyvumą ir sumažintų energijos suvartojimo reikalavimus, Hanon Systems prisidėjo prie EV važiavimo diapazono išplėtimo su naujausiu pasiūlymu“, – sakė Subu Nagasubramony, bendrovės generalinis direktorius. Nagasubramony pabrėžė, kad bendrovės dizainas orientuotas į „lengvų“ ir „didelio efektyvumo“ komponentų naudojimą.
DAUGIAU: Kodėl šilumos siurbliai dominuoja EV ŠVOK sistemose
Klausimas, kokius naujus būdus galima naudoti elektra varomo automobilio salonui šildyti, nėra nereikšmingas. Dabartinis automobilio salono šildymo metodas buvo taikomas nuo 1893 m., kai novatoriška mechanikos inžinierė Margaret Wilcox užpatentavo būdą, kaip šildyti keleivius, nukreipiant orą per variklio kolektorių ir į automobilio vidų. Netrukus po to variklio aušinimo skystis tapo šilumos perdavimo terpe. Atliekos energijos naudojimas yra protingas; švaistyti energiją nėra, ir čia slypi trintis.
Ankstesni elektromobilių kabinų šildymo būdai buvo varžiniai šildytuvai, kurie šildo laidus nuo elektros ir tada pučia orą virš jų. Šis procesas sunaudoja daug energijos iš akumuliatoriaus. Kiti, įskaitant „Nissan Leaf“ ir „Chevrolet Bolt“, šildo saloną naudodami aukštos įtampos akumuliatorius, kad pašildytų šildytuvo šerdies antifrizą.
Šie metodai yra būtini, nes, skirtingai nuo ICE automobilių, kurie naudoja variklio šilumos perteklių salonui sušildyti, elektromobiliai išskiria labai mažai šilumos, todėl turi pasikliauti baterijomis, kad sušildytų. Šaltos žiemos temperatūros kelia atskirus iššūkius elektromobiliams, įskaitant sumažintą atstumą, nes baterijos gebėjimas išlaikyti ir iškrauti energiją taip pat efektyviai, kaip ir šiltesniais mėnesiais, pastebimai sumažėja.
Vis daugiau elektromobilių dabar aprūpinami šilumos siurbliais, skirtais šiluminiam valdymui, tačiau „Hanon“ sistema panaudoja ir akumuliatoriaus atliekinę šilumą, ir išorinius oro šilumos šaltinius – derinys padidina elektromobilio atstumą, o ne jį sumažina. Naujasis Thin HVAC pasiūlymas taip pat yra 30 % mažesnis, todėl mažiau įsiskverbia į keleivių saloną, todėl elektromobilių gamintojai gali pasiūlyti vairuotojams ir keleiviams daugiau vietos kojoms.
Naujoji šilumos siurblio technologija buvo prieinama nuo 2024 m. liepos mėn. ir pirmą kartą buvo įdiegta Kia EV3, kaip ir Thin HVAC.
Šaltinis: Hanono sistemos